reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Michal Murín

Michal Murín

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som normálny človek ako vy, ktorý sa rád podelí o svoje znalosti,vedomosti a skúsenosti. :-) Zoznam autorových rubrík:  Technika a technológiaSpoločnosť a vzťahySúkromnéNezaradené

reklama

Spoločnosť a vzťahy

Som členom kasty

Michal Murín

Som členom kasty

Neustále okolo seba stretávam množstvo všelijakých ľudí, ktorí sú samozrejme rôzni. Ale všimol som si jednu zásadnú vlastnosť, ktorá nás všetkých spája a síce, že sa navzájom škatuľkujeme, dávame si značky, ja som to nazval, že ľudí, ktorých stretávame zaraďujem do kást. Na tom samozrejme nemusí byť nič zvláštne, pretože je mnoho rôznych spôsobov ako ľudí „identifikujeme“ a jedným z týchto spôsobov je práve spomínané zaraďovanie do kást.Všimol som si však jeden iný rozmer tohto kastovanie a síce, že sa jednotliví členovia kasty navzájom uprednostňujú, protežujú, jednoducho na ostatných členov vlastnej kasty pozerajú s „privretými očami“, hodnotia ich so skresleným pohľadom, a na iné, odlišné kasty pozerajú s dešpektom, lebo...

  • 23. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 546x
  • 1
Som Róm! Som iný ako vy?

Michal Murín

Som Róm! Som iný ako vy?

Včera na rozhlasovej stanici Český rozhlas 1 prebiehala celodenná diskusia na tému " Jsou Romové národ nebo společenská skupina? ". Musím priznať, že diskusia to bola veľmi zaujímavá a rozvinula sa do viacerých rovín. Podnetom pre ňu bolo víťazstvo Vlastu Horvátha v druhej sérii súťaže Česko hledá superstar. Vlasta Horváth je totiž Róm. Ale o ňom som hovoriť nechcel.

  • 18. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 400x
  • 12
Vážim si čo pre spoločnosť robíte - pán Bloger

Michal Murín

Vážim si čo pre spoločnosť robíte - pán Bloger

Aj keď sa za novinára nepovažujem, v poslednej dobe som pochopil, aké ťažké je ním byť. Keď pracujete povedzme ako učiteľ alebo úradník, tak vašu prácu pozná zopár jednotlivcov (hoci by ich bolo aj zopár stoviek). Ale keď ste novinárom v rešpektovanom denníku, kontroluje vašu prácu denne od niekoľkých desiatok tisíc (Slovenské denníky) až po niekoľko miliónov (Nemecké denníky) čitateľov.

  • 18. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 011x
  • 9
Ako to dnes žijeme?!!

Michal Murín

Ako to dnes žijeme?!!

Pred nedávnom som počúval vysielanie Slovenského rozhlasu stanicu Slovensko 1. Priznám sa, že si už nepamätám aká bola diskutovaná téma, alebo aká to ola relácia, ale zaujala ma informácia o sobášoch poľských vidieckych mužov a ukrajinských žien.

  • 15. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 199x
  • 1
Úcta a vďaka

Michal Murín

Úcta a vďaka

V živote človeka je veľa rôznych ľudí, ktorým sa patrí poďakovať a patrí sa vážiť si ich a ctiť. Veď už v desiatich prikázaniach sa hovorí "Cti svojho otca a svoju matku." a hovorí to o tom, že nielen naši rodičia majú zodpovednosť voči nám, ale aj my voči ním. Okrem rodičov by to mali byť predovšetkým príbuzní zo všetkých strán (starí rodičia, súrodenci, súrodenci našich rodičov a starých rodičov), ale aj mnohí známi a ľudia, s ktorými sme as stretli v živote a zanechali na nás niečo veľkolepé a uctyhodné. Obvykle to bývajú ľudia niečim celospoločensky výnimočný ako napríklad umelci, politici, učitelia, nevynímajúc duchovných, ale aj vedci, akademici a rôzne ine "celebrity".

  • 23. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 808x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu