reklama

Cestujte po svete v zlomku sekundy.

Pocestovali ste už "kus zeme"? Radi lietate, ale nie moc vysoko, aby ste videli krásy zeme, nad ktorou letíte? No a máte na to (myslím samozrejme peniažky)? Ak aj nemáte, tak...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Earth Google 2005
Earth Google 2005 (zdroj: earth.google.com)

... je tu pre vaše virtuálne cesty zaujimavý pomocník. Mnohí z vás už počuli o projekte NASA, ktorý sa volá World Wind a poskytuje celkom pekné satelitné snímky. Ja osobne som ho skušal a možem povedať, že ma zaujal hneď na prvý pokus, avšak...

No ak máte čas a rýchlu datovú linku, tak si ho určite stiahnite a "pohrajte sa".

Dnes som ale našiel už dávnejšie avizovaný projekt, ktorý už dospel do konečnej podoby. Jedná sa o projekt Earth známej spoločnosti Google, ktorý pred časom kúpil iný podobný projekt Keyhole, ktorý som mimochodom taktiež vyskúšal. Z vlastnej skúsenosti možem povedať, že Keyhole bol v tej dobe (asi pred 5 mesiacmi) dosť "o ničom". Priblíženie satelitných snímkov mimo USA bolo dosť chabé a tak som patral po niečom inom a narazil práve na NASA World Wind.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď ani tento projekt nebol tak podrobný ako by som si predstavoval, ale ako píšem, bol podstatne lepší ako Keyhole.

No a dnes som narazil na ten projekt Google nazvaný Earth.

A musím povedať, že som veľmi pozitívne prekvapený a síce:

- veľkosť aplikácie je oproti NASA World Wild podstatne menšia (10 MB oproti 181 MB)

- je podľa mňa uživateľsky príjemnejší a jednoduchší ako NASA World Wind

- má podstatne lepšie spracované satelitné zábery ako NASA World Wind mimo územia USA

- má podstatne intuitívnejšie ovládanie a čo ma zaujalo bola možnosť zmeniť uhol pohľadu a smer pohľadu

obrázok Earth Google 2005 - pohľad z Babej hory smerom na Oravskú priehradu a Roháče - Orava
obrázok Earth Google 2005 - pohľad z Osobitej na masív Roháčov - Orava
obrázok Earth Google 2005 - pohľad na Hviezdoslavovo námestie v Bratislave

Jednoducho vám doporučujem vyskúšať si to a "polietať si" po miestach, ktoré ste v minulosti navštívili, nech sú kdekoľvek na svete a zaspomínať si pri pohári dobrého vína a fotkách aké to tam bolo super.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

NASA World Wind

Google Earth 2005

:-)

Michal Murín

Michal Murín

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som normálny človek ako vy, ktorý sa rád podelí o svoje znalosti,vedomosti a skúsenosti. :-) Zoznam autorových rubrík:  Technika a technológiaSpoločnosť a vzťahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu