reklama

Siemens SX1 a editácia kontaktov a kalendára

Neviem ako vy, ale ja som veľký priaznivec modernej komunikačnej techniky a to tak mobilnej ako aj stolnej. Rád by som teda napísal niečo o mojej skúsenosti s posledným technologickým darčekom, ktorý som dostal ako inak sám od seba. :-) Jedného dňa som chcel zavolať jednému svojmu proateľovi, pretože sme sa už dlhšie nepočuli, a vtedy sa to stalo. Môj telefón Siemens S45 sa zrazu rozhodol, že vypovie službu. Keď som chcel vyhľadať jeho číslo v internom, podotýkam internom nie na SIM karte, telefónnom zozname, telefón mi zahlásil "Chyba systému". Skúsil som ho niekoľko krát reštartovať, ale nepomohlo to a tak som, po vytriezvení s rozčarovania, usúdil, že dozrel čas a aj doba pre nový telefón, ktorý by nahradil ten súčastný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Neviem ako vy, ale ja som veľký priaznivec modernej komunikačnej techniky a to tak mobilnej ako aj stolnej.
Rád by som teda napísal niečo o mojej skúsenosti s posledným technologickým darčekom, ktorý som dostal ako inak sám od seba. :-)

Jedného dňa som chcel zavolať jednému svojmu proateľovi, pretože sme sa už dlhšie nepočuli, a vtedy sa to stalo. Môj telefón Siemens S45 sa zrazu rozhodol, že vypovie službu. Keď som chcel vyhľadať jeho číslo v internom, podotýkam internom nie na SIM karte, telefónnom zozname, telefón mi zahlásil "Chyba systému".
Skúsil som ho niekoľko krát reštartovať, ale nepomohlo to a tak som, po vytriezvení s rozčarovania, usúdil, že dozrel čas a aj doba pre nový telefón, ktorý by nahradil ten súčastný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po dlhšom rozhodovaní som zostal pri overenej značke Siemens a tam bola voľba takmer jasná. Siemens totiž nemá moc tzv. "bystrých" telefónov vlastne má iba jeden a to Siemens SX1. Rozhodla dobrá cena, už celkom stabilný a spoľahlivý operačný systém (Symbian Series 60), kvalitný display, kompaktná veľkosť a váha, ale predovšetkým to, že je "bystrý" a teda modifikovateľný.

Potreboval som vyriešiť problém s tým mojim telefónnym zoznamom. Mal som vďakabohu zalohovaný zoznam z môjho starého telefónu, ale vtedy to prišlo. Na Siemens SX1 neexistuje žiadny rozumný software, ktorý by dokázal editovať telefónný zoznam v počítači a následne ho previesť zase do telefónu. Aspoň som žiadny taký nenašiel. Nikde na stránkach zameraných na Siemens mobilné telefóny, ale ani na rôznych fórach proste nikde. Tu by som chcel poznamenať, že Siemens Data Suite a ani nový Mobile Phone Manager túto funkciu neumožňuje - editovanie telefónneho zoznamu v počítači. Je tam iba možnosť zálohy do počítača. Editácia je možná iba po synchronizácii s MS Outlook, ktorý nie každý z nás používajú, všakže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na niečo som však narazil a zdá sa mi to ako veľmi rozumné riešenie zálohovania telefónnch kontaktov pre budúcnosť a to aj po prípadnej zmene telefónneho prístroja.
Túto bezplatnú službu nájdete na stránkach http://www.mobical.net. Je skutočne veľmi šikovná a intuitívne ovládateľná. Má to iba jeden zádrheľ a síce, že stránka je iba v angličtine a švédštine. Ale tá angličtina by snáď už dnes pre internetových nadšencov nemala byť až taký problém.

Obrázok blogu

Takže hneď ako vstúpite na stránku je nutné sa do systému zaregistrovať. Do formulára vyplníte všetky vaše údaje a potvrdíte. Dôležité je hlavne uviesť správne telefónne číslo, pretože práve tam vám systém zašle prvotné vstupné heslo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Po obdržaní hesla sa vráťte na vstupnú stránku a prihláste sa menom, ktoré ste zadali ako username a heslom, ktoré ste dostali prostredníctvom SMS.

Obrázok blogu

Po prihlaseni, je asi najdolezitejsie, aby ste si v prvom rade zmenili heslo. Vstupte do založky "SETTINGS" vpravo hore a následne kliknite na "Click here to change password".

Obrázok blogu

No a nakoniec zmeňte vstupné heslo:

Obrázok blogu

Po zmene hesla pokračujte v rovnakom okne a to skontrolovaním všetkých nastavení a ich prípadnou úpravou. Po kontrole všetkých ich nezabudnite samozrejme uložiť.

Obrázok blogu

Po návrate do základného menu postupujte podľa krokov, ktoré sú tam uvedené:

Obrázok blogu

V bode označenom 1 kliknite na "Click here" a v ľavom menu si vyberte značku a typ vášho mobilu. Keď tak spravíte skontrolujte svoje mobilne číslo a kliknutím na modrý nápis "Click here" nižšie, si nechajte poslať na mobil nastavenie synchronizácie, ktoré veľmi ľahko uložíte do mobilu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

No a potom už možete synchronizovať, alebo editovať všetky zakladné informácie, ktoré máte v telefóne ako kontakty, kalendár, pripomienky, úlohy.

Obrázok blogu

Verím, že ostatné ovládanie tohoto webového editora kontaktov už zvládnete sami, ak máte samozrejme aspoň základné znalosti angličtiny. ;-)

Prajem veľa zábavy a ak by ste náhodou vedeli ako inak sa dajú editovať kontakty práve v Siemense SX1, tak vám budem vďačný za radu a určite nie iba ja.

Michal Murín

Michal Murín

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som normálny človek ako vy, ktorý sa rád podelí o svoje znalosti,vedomosti a skúsenosti. :-) Zoznam autorových rubrík:  Technika a technológiaSpoločnosť a vzťahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu